בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

שיטת קגל לחיזוק שרירי רצפת האגן

יעל שיר, סטודיו Y.M.C.A. Great Shape ירושלים

שיטת קגל היא שיטת תירגות ידועה לחיזוק מניעתי ולטיפול בבעיות אי שליטה בשתן. את התרגול הזה המציא ד"ר ארנולד קגל. מטרתו להגדיל את נפח השריר ולפתח תגובת כיווץ חזקה יותר במענה לעליה בלחץ הפנים בטני.

כדי לתרגל בשיטה זו עלייך ללחוץ על השרירים או לכווצם במקום שהנרתיק וצינורית השתן נפתחים, להחזיק רגע ולשחרר בהדרגה. אחת הדרכים להיות בטוחה שאת מפעילה את הריר הנכון היא לעצור את זרימת השתן בזמן ההתרוקנות. עשי זאת רק פעם אחת - לשם הכרת השריר והתחושה בעת התירגול. אם תוסיפי לעזות זאת בזמן זאת מרוקנת את שלפוחית השתן, הדבר עלול לגרום לזיהום השלפוחית.

את התירגול הזה אפשר לעשות גם על ידי החדרת אצבע לנרתיק וכיווץ השריר. אם התרגיל נעשה כהלכה, תחושי את השריר מתהדק סביב אצבעך, ואפשר לעשות את התרגיל הזה גם בעת קיום יחסי מין. כיווץ השריר יביא אותך מהר יותר לאורגזמה וגם יגדיל את ההנאה של בן זוגך. כדי לוודא שאת מפעילה את השריר הנכון מומלץ להחזיק את הכיווץ כעשר שניות. רוב האנשים צריכים לתרגל זאת כדי להגיע לפרק הזמן הזה. יש לחזור על התרגיל 5-15 פעמים ולעשות כמה סדרות ביום. זכרי שאינך יכולה לראות את השריר ואיש אינו יכול לראותך מפעילה אותו, ולפיכך את יכולה לעשותאת התרגיל בכל מקום ובכל זמן.

לפרטים נוספים: יעל שיר, טלפון: 6258436-02


הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.