בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

האם הפרשה חומה, מעט דמית בעת נטילת גלולות הינה נורמלית?

שאלה:
שלום רב,
אני נוטלת גלולות הרמונט כבר שלוש שנים בפיקוח רפואי של אחת לשנה. לעיתים להפרשה יש צבע שונה יותר חומה או מעט דמית לא בכמות של מחזור, אבל כמו סימן קטן.
רציתי לדעת האם הדבר נורמלי, או האם עליי לעשות הפסקה של חודש בלקיחת הגלולות?
להתייחסותכם אודה

המשיב: ד"ר יעל שקי-תמיר
מחלקת נשים ויולדות, הדסה הר הצופים המרכז לבריאות האישה ע"ש פטרישיה וראסל פליישמן

שלום לך,
התופעה שאת מתארת מאוד אופינית לנטילת גלולות ממושכת. עוצמת הדימום פוחתת באופן משמעותי מספר הימים כמו גם כאבי המחזור - למי שסובלת מהם. הגלולה יכולה להוות טיפול לנשים עם מחזור חזק במיוחד או לאלו הסובלות מכאבים עזים בזמן הדימום. כך שלסיכום הכל נורמלי ותקין.
בהצלחה

Copyright © כל הזכויות שמורות להדסה


הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.