בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

דימום בין מחזורים, הפרשות חריגות וכאבי בטן תחתונה - מה לעשות?

שאלה:

מזה שנה אני סובלת מדימומים שהחלו בהפרשות לבנות, ורודות ודם. בימים הראשונים של המחזור הדם מופיע בצבע שחור ולאחר כמה ימים הוא אדום.

אני נוטלת גלולות ובתקופה הבין ויסתית מופיעים הפרשות עם דם, כמו כן אני סובלת מכאבי בטן תחתונה.
ניגשתי לכמה רופאים והתלוננתי על התופעות, ערכתי בדיקות דם ואולטראסואנד וגינלי, אך מעולם לא קיבלתי תשובה לגבי התופעה ונתקלתי רק בתגובות האלה:

1. רופא אחד אמר לי "תהרגי אותי אני לא יודע מה זה" ובזה זה נגמר - שום בדיקה חוזרת - כלום.

2. רופא שני נתן לי נרות - שלא עזרו.

3. רופא שלישי החליף לי את הגלולות מגינרה ליסמין - ובזה "נפתרה" הבעייה.

הייתי אצל שלושה רופאים ואף פעם לא קיבלתי תשובה או טיפול הולם שפתר את הבעייה - מלחיץ אותי מאוד כל הנושא הזה כי הוא נמשך כבר מעל שנה. אם אוכל לקבל ייעוץ בעזרת הפנייה לאיזה מרפאה או רופא. אני חברה בקופת חולים מכבי, בת 27 ומוטרדת מאוד.

המשיבה: פרופסור דרורית הוכנר מחלקת נשים ויולדות הדסה הר הצופים
המרכז לבריאות האישה ע"ש פטרישיה וראסל פליישמן, הדסה ירושלים

הופעת דימומים בלתי סדירים בחודשים הראשונים אצל נשים הנוטלות גלולות הנה תופעה ידועה. בד"כ התופעה חולפת לבד ואין צורך לבדיקות נוספות ולהחלפת הגלולות. חלק מתופעות אלו מופיעות כתוצאה מהידקות רירית הרחם המשנית לפעילות ההורמונלית של הגלולות. התופעה שכיחה כאשר לוקחים גלולות "חדשות" עם כמות אסטרוגנים קטנה. במקרים אלו יש להחליף את הגלולה לגלולה עם כמות אסטרוגנים גדולה יותר. אנא פני לרופא.


Copyright © כל הזכויות שמורות להדסה



הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.