בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

האם יש סיכון בתרגילים לשרירי הבטן בתחילת ההריון?

שאלה:
אני שומעת דיעות סותרות ומחפשת תשובה מוסמכת: האם יש סיכון בתרגילי שרירי בטן בשלושת החדשים הראשונים להריון ובחדשים שלאחר מכן? מה ההסבר לתשובה? האם הסיכון בעבודה על בטן תחתונה, אלכסונים, בטן עליונה או הכל?

המשיבה: נאוה ברוורמן, מיילדת, מתאמת המרכז לבריאות האישה ע"ש פטרישיה וראסל פליישמן, הדסה

במידה וההריון תקין, ואין סיבה רפואית לנוח ולהמעיט בפעילות גופנית הרי שתרגלי בטן הם טובים ובריאים. שרירי בטן חזקים שומרים על כך שהרחם ישאר במקומו, מונעים עומס יתר של הגב (שקורה כאשר הרחם צונח), עוזרים בשלב השני של הלידה, ובכלל כמו כל פעילות גופנית אחרת מסייעים לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף.


Copyright © כל הזכויות שמורות להדסה


הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.