בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

שימוש בפוסטינור למניעת הריון ואיחור במחזור

שאלה:
אני וחבר שלי עדיין קטינים. קיימנו יחסי מין עם אמצעי מניעה.
לצערינו הרב מאד..נקרע הקונדום. לאחר כ- 3-4 שעות לקחתי את התרופה הפוסטינור – 2, ו-12 שעות לאחר מכן, כמו שכתוב בהוראות. לאחר 7-8 ימים צריך היה לבוא המחזור.
המחזור שלי הוא די סדיר. ועכשיו הוא כבר מאחר ב-4 ימים.

השאלות שלי הם:

1) האם איחור המחזור שלי הוא בגלל התרופה הנ"ל?
2) אם כדאי לקנות ערכת בדיקת הריון ביתית?
3) אם המזל לא יבוא אלינו, ויקרה מצב שאני אהיה בהריון, האם יש דרך למנוע זאת ככל שיותר מוקדם, בלי הרבה סיכונים ואם אפשר גם כך שההורים שלי לא ידעו? (ההורים שלי שמרניים).

המשיב: פרופ' יורם בייט, מנהל יחידה מחלקת נשים
בית חולים מאיר, כפר-סבא

קראתי בעיון את מכתבך ולהלן תשובותי:
1, האחור במחזור עלול להיות כתוצאה מהשמוש בתרופה,
2, עדיף לפנות לרופא הנשים לברור הבעיה,
3, במדה ויתברר כי את אכן בהריון, היות ואת קטינה, ניתן לפנות לועדה להפסקת הריון באחד מבתי החולים, ולבצע את הפעולה בסודיות מוחלטת.




הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.