בריאות הנשים בישראל
מדיניות בריאות
שירותי בריאות לנשים
נערות
גינקולוגיה
הריון ולידה
פוריות
אמצע החיים
נשים מעל שישים
בריאות הלב
בריאות הנפש
בריאות העצם
בריאות השד
בריאות בעבודה
בריאות השלפוחית
רפואה משלימה
נשים עם מוגבלויות
איכות הסביבה ובריאותך
דימוי הגוף
מחקר
ספרים
קישורים
שאלות ותשובות
גיליונות אלקטרונים
אירועים ופעילויות
אורח חיים בריא
אמצעי מניעה

שלח הכתבה לחבר   |   גירסה להדפסה   |   למעבד תמלילים

פעילות גופנית בהריון

רחל אוסדן, מדריכת כושר מוסמכת

מחקרים מן העת האחרונה המשווים בין נשים מתעמלות ובין נשים aאינן מתעמלות מציינים את היתרונות המרובים אצל קבוצת המעמלות: אחוז נמוך יותר של ניתוחים קיסריים (6% לעומת 30%), שימוש מופחת בזריקת אפידורל (28% לעומת 50%) ופחות מקרים של לידת מלקחיים (6% לעומת 20%).

נשים שהתעמלו במאמץ במהלך ההריון ילדו תינוקות ששקלו קצת פחות מתינוקות של הנשים בקבוצת הביקורת. מחקר על השפעת פעילות גופנית על כאבי לידה, שנערך במרץ 1987 (Verassi, F. American Journal of Obstetric Gynecology) הראה שנשים הרות שהיו בעלות כושר והתעמלו במהלך ההריון סבלו פחות כאבים במהלך הלידה. כמות ההורמון בטה-אנדרופין מוכפלת ואף משלשת את עצמה במהלך התעמלות במאמץ. להורמון זה יש אפקט של שיתוק הכאב והוא עשוי להפחית את כאב הלידה. יתרונות נוספים להתעמלות במהלך ההריון הם הורדת לחץ הדם והפחת לידות מוקדמות.

התעמלות מעניקה לאישה ההרה יתרונות רבים כמו אנרגיה מוגברת, יציבה טובה יותר, מחזור דם משופר, הפחתת כאבי-גב, שינה משופרת, הערכה עצמית גבוהה יותר ופיתוח תדמית חיובית של הגוף. שחייה והתעמלות אירובית במים (בתנאי שהמים אינם חמים או קרים מדי) הם פעילות אידאלית, מאחר שהמים נושאים את המשקל הכבד יותר של ההריון ומפחיתים את הלחץ על המפרקים.

לפני תחילת התעמלות יש להיוועץ ברופא.

למידע נוסף: "Greate Shape" - טלפון: 02.6258436


הזיני כתובת אימייל וקבלי מאיתנו עדכונים שוטפים
הצטרפי אלינו, זה פשוט.
תמורת מאה ש"ח בלבד תקבלי מנוי לידיעון הרבעוני של האגודה, הנחות והטבות נוספות.